Kommunikatör med utveckling i fokus

I hela mitt yrkesliv har jag arbetat med att inspirera, utveckla och öka förståelsen, men också att omsätta teorier, strategier och tankar i handling och resultat. Jag har föreläst, lett workshops, arbetat som strategisk marknadsförings-, kommunikationskonsult och affärsutvecklare. De senaste åren har jag arbetat med utveckling av besöksnäringen i Uppsala län och också drivit både museum, guideportal och turistshop.

God kommunikation skapar förutsättningar för goda relationer, hjälper människor att göra bra val samt sparar tid och resurser. Med min bakgrund som konsult inom marknadsföring, reklam och kommunikation är jag van att ansvara för hela såväl som delar i kommunikationsprocessen.

Jag har arbetat med marknadskommunikation sedan 1990. 1996 fick jag mitt första webbuppdrag, arla.se Därefter arbetade jag med Arlakoncernen i tio år. År 2002 startade jag eget. 2012 specialiserade jag mig inom besöksnäringen. 2015 blev jag chefredaktör för ett turistmagasin och en besöksportal. Jag drivs av att se möjligheter  och att utveckla. Företag, affärsidéer, erbjudanden och människor.

Att få människor att förstå ligger mig varmt om hjärtat. Direkt efter min utbildning fick jag, som anställd på reklambyrå, Arlakoncernen som uppdragsgivare på heltid i sex år. Arbetet med Arla, ett av Sveriges mest kända varumärken och en institution på sitt sätt, har varit min bästa utbildning i kommunikation. Arla var pionjärer inom webbmarknadsföring och det var en spännande tid att få vara med på den resan. Jag var innehållsanvarig konsult på flera av Arlas varumärkessajter. 

1996 började jag även skriva texter för Arlas mjölkpaketbaksidor, Sveriges då mest lästa medium som trycks i 50 miljoner exemplar i månaden. Under 10 år, även sedan jag blivit frilans, hade jag regelbundet uppdrag för ”mjölkpanelerna” där det gällde att skapa ett intressant innehåll på liten yta. Responsen mättes genom antalet besökare på den webbplats man hänvisade till samt mejl och telefonsamtal till Arla Forum.

När jag fick barn 2001 prioriterade jag att arbeta i Uppsala, där jag bott sedan 1990. Därför startade jag egen verksamhet 2002 och har arbetat med olika företag inom olika branscher.

Jag har även arbetat med olika uppdrag inom offentlig sektor, bl.a Uppsala kommun, Destination Uppsala, Fyrishov och Regionförbundet Uppsala län. De senaste fyra åren har jag arbetat mycket med besöksnäringen.

Jag arbetade som chefredaktör för turistmagasinet och besöksportalen What´s On Uppsala 2015 - 2016

PS: Apostel betyder både budbärare, förespråkare, banbrytare, pionjär och lärjunge.