Företagsutbildning, workshops och inspiration

Kompetensutveckling kan vara skillnaden mellan framgång och motgång.  Jag erbjuder utbildningar, föreläsningar och workshops inom varumärke, marknadsföring och kommunikation. Passar dig som är ledare i ett mindre företag eller en organisation som vill ta kliv framåt för att öka tillväxt, livskraft och konkurrenskraft.

Jag älskar att inspirera, berätta och lära ut. Företrädesvis inom de områden jag behärskar allra bäst: 
VARUMÄRKESPLATTFORM
▪ Konceptutveckling
▪ Att skriva säljande
▪ Dramaturgi och storytelling
▪ Affärsutveckling och besöksnäring.

ALLA GÅR ATT FÅ SOM INSPIRATIONSFÖRELÄSNING på vardera en timme.


Uppdragsgivare har varit t.ex Arla Foods, Uppsala kommun, Transfer, Idékraft, Affärshögskolan, Dynamo Förlag, Thorén Business School, Mälardalsrådet, Sh bygg, Metod arkitekter, Statens Fastighetsverk, Rotary, Klara K, Hotel von Kraemer, Turistkraft, och Vasaborgen Uppsala slott. Samt inte minst projektet Affärskompetens Nu.


Bygg det goda varumärket

WORKSHOP: Bygg ditt varumärke med modellen 5Vtill5P – grunden till all företagsutveckling.

Hur gör du dina kunder överraskat nöjda så de blir dina bästa säljare? Jo genom att bli tydlig med vad ditt företags varumärke står för och levererar. Idag behöver alla företag arbeta långsiktigt hållbart för att bli valda, vilket är inbyggt i affärsmodellen.

Hitta företagets unika säljande budskap så ni står stadigt i presentationen av ert företag och blir valda före alla andra. Sätt ert företags 5V: Visionen, Vad ni erbjuder, till Vem och Varför de ska välja er samt era Värderingar. 

Jag är certifierad av grundaren till modellen 5Vtill5P, Pia Anderson.

Upplägg 5 V till 5 P.

    1.     Visionen som tar dig till dina drömmar. Halvdag.

    2.     Till Vem? Målgrupp och drömkund. Halvdag.

    3.     Varför ska kunden välja dig? USP, ESP och SSP.  Halvdag.

    4.     Vad ni erbjuder. Det unika, säljande budskapet. Halvdag.

    5.     Värderingar. Halvdag.

    6.     5P-strategier för varje kontaktyta med kunden. Halvdag.

    7.     En handlingsplan för nästa år som tar dig till din dröm och dina mål. Halvdag.

För att ha effekt ska utbildningarna göras i ordning, steg för steg.




Så skapar du ett tydligt koncept

Det är inte alla som inser kraften i ett genomtänkt och kommunicerbart koncept. Men om det inte finns, uppstår lätt en känsla av otrygghet hos de människor som möts av varumärket, de saknar en känsla av sammanhang. Ett koncept kan liknas vid den bärande idén, den röda tråden eller temat som bär ett budskap och väcker rätt associationer. 

Halvdag: Inspirerande föreläsning och erfarenhetsutbyte.
Heldag: Föreläsning och workshop där du själv får jobba fram ditt koncept. Som grund ska du ha ett visionsarbete enligt 5Vtill5P eller motsvarande.


Att skriva för att nå IN

Att nå in i dina kunders medvetande och få dem att agera kräver en stor respekt för och kunskap om kunden. Det är bara genom att utgå från kundens behov som den kan bli nöjd. Vill du att din kund ska ge dig av sin tid eller investera sina pengar hos dig, då behöver du lära dig vilka argument som funkar och  hur du skapar lust och längtan.

Halvdag: Inspirerande föreläsning och erfarenhetsutbyte.
Heldag: Föreläsning och workshop där du själv får skriva texter för din  försäljning och marknadsföring.


Storytelling  – bygg ditt företags historia

Hur du hittar och bygger en bra story som gör att ditt företag kan märkas och ta plats på ett nytt sätt. Vi går igenom dramaturgins grundbegrepp och pratar en hel del om värderingar och trovärdighet. Som avslutning får du bygga grunden till din egen och ditt företags story.

Heldag: Föreläsning och workshop där du själv får jobba fram din story. Som grund ska du ha ett visionsarbete enligt 5Vtill5P eller motsvarande.


Så skriver du pressmeddelanden

Passar dig som vill att ditt företag ska få redaktionell uppmärksamhet. Att få artiklar skrivna om sitt företag som publiceras utan kostnad kan vara guld värt och ett bra komplement till övrig marknadsföring.

Halvdag: Kort introduktion och praktiskt arbete.


Skapa ditt eget moodboard

Ett moodboard är ett kollage av bilder som används för att visuellt fånga företagets värdegrund och "själ" och vad ditt företag kännetecknas av i jämförelse med dina konkurrenter. Passar dig som står i begrepp att anlita en reklam- eller webbbyrå för att börja kommunicera vad du erbjuder och står för.

Halvdag: Kort introduktion och praktiskt arbete.


Marknadsföringens grunder

Målgrupp och behov, köpbeteenden och intressen, marknad, positionering, varumärke, marknadsföringskanaler, marknadsplan.

Halvdag: Inspirerande föreläsning och erfarenhetsutbyte.


Strategi för din marknadsföring

Jobba fram en aktivitetsplan för dina marknadsförings- och försäljningsaktiviteter. Vad behöver du göra under nästa år, för att nå dina mål?

Halvdag: Kort introduktion och praktiskt arbete.


Priser

Inspirationsföreläsning 1 tim: 10.000 kr

Halvdagsworkshop 3-4 tim  20.000 kr

Heldagsworkshop 6-7 tim 40.000 kr

Om du bokar flera workshops eller föreläsningar samtidigt får du rabatt! Mejla mig så kommer vi överens om ett upplägg!

Alla priser exkl moms. Betalning mot faktura.