Kompetensutveckling kan vara skillnaden mellan framgång och motgång. Jag erbjuder utbildningar, föreläsningar och workshops inom varumärke, marknadsföring och kommunikation. Passar dig som är ledare i ett mindre företag eller en organisation som vill ta kliv framåt för att öka tillväxt, livskraft och konkurrenskraft.
Jag älskar att inspirera, berätta och lära ut. Företrädesvis inom de områden jag behärskar allra bäst:
▪ VARUMÄRKESPLATTFORM
▪ Konceptutveckling
▪ Att skriva säljande
▪ Dramaturgi och storytelling
▪ Affärsutveckling och besöksnäring.
ALLA GÅR ATT FÅ SOM INSPIRATIONSFÖRELÄSNING på vardera en timme.
Uppdragsgivare har varit t.ex Arla Foods, Uppsala kommun, Transfer, Idékraft, Affärshögskolan, Dynamo Förlag, Thorén Business School, Mälardalsrådet, Sh bygg, Metod arkitekter, Statens Fastighetsverk, Rotary, Klara K, Hotel von Kraemer, Turistkraft, och Vasaborgen Uppsala slott. Samt inte minst projektet Affärskompetens Nu.
Bygg det goda varumärket
WORKSHOP: Bygg ditt varumärke med modellen 5Vtill5P – grunden till all företagsutveckling.
Hur gör du dina kunder överraskat nöjda så de blir dina bästa säljare? Jo genom att bli tydlig med vad ditt företags varumärke står för och levererar. Idag behöver alla företag arbeta långsiktigt hållbart för att bli valda, vilket är inbyggt i affärsmodellen.
Hitta företagets unika säljande budskap så ni står stadigt i presentationen av ert företag och blir valda före alla andra. Sätt ert företags 5V: Visionen, Vad ni erbjuder, till Vem och Varför de ska välja er samt era Värderingar.Jag är certifierad av grundaren till modellen 5Vtill5P, Pia Anderson.
Upplägg 5 V till 5 P.
1.
Visionen som tar dig till dina drömmar.
Halvdag.
2.
Till Vem? Målgrupp och drömkund. Halvdag.
3.
Varför ska kunden välja dig? USP, ESP och
SSP. Halvdag.
4.
Vad ni erbjuder. Det unika, säljande
budskapet. Halvdag.
5.
Värderingar. Halvdag.
6.
5P-strategier för varje kontaktyta med
kunden. Halvdag.
7.
En handlingsplan för nästa år som tar dig
till din dröm och dina mål. Halvdag.
2. Till Vem? Målgrupp och drömkund. Halvdag.
3. Varför ska kunden välja dig? USP, ESP och SSP. Halvdag.
4. Vad ni erbjuder. Det unika, säljande budskapet. Halvdag.
5. Värderingar. Halvdag.
6. 5P-strategier för varje kontaktyta med kunden. Halvdag.
7. En handlingsplan för nästa år som tar dig till din dröm och dina mål. Halvdag.