Så blir dina kunder dina bästa säljare

Med modellen 5Vtill5P bygger vi tillsammans företagets goda varumärke.

Stolta medarbetare och stolta kunder ökar lönsamheten. Människor väljer de företag som bryr sig på riktigt och vill göra gott samtidigt som de tjänar pengar.  Mia Ulin är ccertifierad 5Vtill5P-ledare.

Studie efter studie visar att ett företag med ett högre syfte och som medvetet och genuint arbetar långsiktigt hållbart är mer lönsamma.  

Inom kort är hållbarhet ett minimikrav för att existera på marknaden. Genom att redan från början koppla företagets vision till de globala målen skapas en vinn-vinn situation för ägare, medarbetare, kunder och vår planet. Du som företagsledare har inte råd att låta bli. 

För att lyckas gäller det att göra kunden överraskat nöjd på alla plan och att se över verksamhetens samtliga kontaktytor med kunden. I tio steg integreras hållbarhet, digitalisering, affärsutveckling och varumärke i en och samma process, för att effektivt stärka konkurrenskraften och göra kunden till företagets bästa säljare.  

 

10 steg med 5Vtill5P

1. Vision: Vilken är er vision? Och hur kopplas den till de Globala målen?

2. Vem: Vem vänder ni er till? Målgruppen. Och vd har de för behov?

3. Varför: Varför ska kunderna välja er före alla andra? Säljfördelar USP, ESP och SSP!

4. Vad: Vad erbjuder företaget för lösning på kundernas behov?

5. Värderingar: Vilken är företagets personlighet och kultur?

6. Påverkan: Kunden ser och hör företagets löften i marknadsföring, PR och försäljning.

7. Plats: Kunden upplever platsen där ni möts. På kontoret, i butiken, på webben eller hos åf.

8. Produkt/tjänst: Kunden upplever produktens och tjänstens funktionalitet, kvalitet och design.

9. Pris: Hur väljer vi ett pris som adderar rätt värde till produkten eller tjänsten för vår kund?

10. Personer: Kunden möter och är i kontakt med företagets medarbetare, men även återförsäljare.

Mia Ulin är av Pia Anderson certifierad 5Vtill5P-ledare.